Konference: Uddannelsesteknologi og simulationsbaseret læring - viden, erfaringer og perspektiver
Om arrangementet
Deltagelse er gratis.
På konferencen vil vi præsentere både kvantitative og kvalitative forskningsresultater fra fire års udvikling af et nyt undervisningsdesign, som har gavnet over 1100 studerende på sygeplejerskeuddannelsen på Professionshøjskolen Absalon. Vi giver dig mulighed for at dykke ned i spændende oplæg om læring og teknologi, internationale perspektiver samt andre innovative projekter på Professionshøjskolen Absalon.
Program
9:00 - 9.30
Ankomst og morgenmad
9:30 - 9.40
Daniel Schwartz Bojsen, Direktør i Absalon, byder velkommen
9:40 - 10.00
NurseEd’s forskere præsenterer projektets resultater
10:05- 10.25
Keynote: Tashia Dam, Chief Pedagogy Officer, Area9
Emne: Hvor er vi henne nu ift. adaptiv læringsteknologi til at understøtte færdighedsbaseret læring på sundhedsuddannelser i Danmark og internationalt
10:25-10:35
Introduktion til sessionsspor
10:35-10:55
Pause med kaffe/the og frugt.
Efterfølgende transport til sessioner
11:00-12:00
Sessioner med oplæg i tre spor
12:00-12:50
Frokost og transport til sessioner
12:50-13:50
Sessioner med oplæg i tre spor
13:50-14:10
Pause med kaffe/the, kage og frugt
14:10-14:50
Keynote: Michael Sautter, Chief Learning Officer, Laerdal Medical, Norge
Emne: Ferdighetstrening, simulering og «the real thing». Hvordan sikrer vi at disse henger best mulig sammen i utdanningen?
14:50-15:00
Opsamling v. Daniel Schwartz Bojsen
Sessioner
Formiddag:
A: Kvantitative og kvalitative resultater fra projekt NurseEd.
Tobias Alexander Bang Tretow-Fish, Ph.d.-studerende, DTU og Bjarke Lindsø Andersen, lektor, Professionshøjskolen Absalon
B: Simulationsbaseret undervisning. Datarapporter fra Rhapsode som udgangspunkt for at tilrettelægge simulationsbaseret undervisning.
Britt Holst Lisbjerg, chefkonsulent, Professionshøjskolen Absalon og Diana Alvarez, adjunkt på sygeplejerskeuddannelsen, Professionshøjskolen Absalon
C: Professioner og deres digitale landskab – teknologi, professionelt skøn og etiske dilemmaer. Sessionen handler om hvilke teknologier der er på spil i forskellige professioner og hvordan det spiller sammen med det professionelle skøn, som vi uddanner til. Vi vil også komme ind omkring nogle af de etiske dilemmaer som er på spil, og sessionen vil være krydret med mindre øvelser, som forhåbentlig kan sætte nogle dialoger og refleksioner i gang.
Lillian Buus, forskningsleder for forskningsprogrammet Læring og IT, VIA University College
Eftermiddag:
E: Kvantitative og kvalitative resultater fra NurseEd.
Tobias Alexander Bang Tretow-Fish, Ph.d.-studerende, DTU og Bjarke Lindsø Andersen, lektor, Professionshøjskolen Absalon
F: International perspectives - future projects based on project NurseEd.
Jesper Graubæk Andresen, Head of Nursing Research, University College Absalon and Werner Sperschneider, Senior Project Consultant, University College Absalon
G: Anvendelse af simulationsbaseret læring i praksis.
- Hvad skal der til for, at det kan lykkes i praksis?
- Hvordan bruger vi simulation i praksis?
- Hvad får ”vi” ud af det og virker det?
Brian Skov, uddannelseskonsulent. Ansvarlig for Læringslaboratoriet i Athena Huset på Sjællands Universitetshospital i Nykøbing F. og understøtter både præ og post graduat uddannelse bl.a. vha. færdighedstræning, Skills og simulation. Brian Skov har tidligere arbejdet som intensivsygeplejerske i 26 år, heraf de 6 år som afdelingssygeplejerske.
Målgruppe
Konferencen henvender sig til undervisere og ledere fra uddannelser på professionshøjskolerne, praksis, forskningsmiljøer, virksomheder og alle med interesse for velfærdsuddannelser, sundhedsvæsenet, læring og teknologi samt sygeplejersker, ergoterapeuter, fysioterapeuter og andre sundhedsuddannede.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive til Maria B. Joensen på maas@pha.dk.
Vi ser frem til at byde dig velkommen på konferencen.